Ubat Periuk

Sunday, February 20, 2011
Actually aku 1st time dgr name ubat periuk nih...aku ingat ubat ape lah...rupenya akar2 kayu + mcm2 lagi lah bahan2 dlm tuh yg kena direbus dlm periuk....lagi ok pakai periuk tanah kot...mcm org dolu-dolu buat...hehee...tp skang mmg susah nk cri periuk mcm 2...so pakai pariuk biase je la...asalkan leh direbus...

Aku minum air pahit ni pon just utk kesihatan + utk kurus (ni lah pling pnting)...teringin aku nk kurus mcm zaman single-mingle dulu...huhuu... (dihari bahagia nnt mesti lah nk kelihatan ayu) skang aku dh tembun n makin chomel rasenye...hehee...mesti korang rse aku ni x de care lain ke nk kurus...ade ke minum air pahit tuh...mmg x sanggup rsenye nk minum....tp aku cobe ajer...aku dh cobe la agak bermcm2...tp still liat lemak2 tepu dlm badan ni...sgt2 tensi..

Mcik aku ckp klu x leh kurus jgn dipakse...sian kat bdan 2...tp aku kena pakse gak...aku sndiri x slesa ngan keadaan bdan aku skang nih....aku jeles tgk kengkawan yg kurus....yg dh kawen de anak pn still kurus/maintain....mne bleh...aku pon nk gak...h
uhuuu..tp walaupon shomel aku still bersyukur sbb dikurniakan kesihatan yg baik...yg pnting de org syg...
hahaa...maybe senang hati 2 yg semakin chomel 2...tp org ckp klu dh nk kawen ni susah hati, byk benda nk pikir....mcm aku susah hati pon nafsu mkn tetap ade...hehee...mcm mne 2...
mkn tetap mkn tp berpada...idak gitu??

Segala mcm herba ade dlm 2...ni dh siap rebus..x sempat nk snap gambar yg dlm pack

Setiap pg aku kan minum segelas besar coke Mc D nih...byk tau..sekali teguk jer...klu berkali2 x mampu rsenye...wuekk..hehee

2 comments:

  1. Hida Kadiso said...:

    adoyai.. aku tgk pon dah rase loye.. cam ne la ko boleh telan mende alah tu..

  1. cik linda said...:

    tahan nafas beb...skali harung je minum...klu stop..mmg ko x kan nk abeskan saki-baki air tuh...hehhee

Post a Comment