Pekebun Kecil

Tuesday, February 1, 2011
Assalamualaikum...

Hye Kengkawan....
Selain aku de bela makhluk berbulu bernama Qiss, aku juge menjadi seorg pekebun kecil...huhuu..(ayat x tahan)...sgt2 rumit nk jage pokok nih...
"Itu tokey sudah ckp awai2, lu kena bg skit pelhatian sama ini pokok, jgn main2....klu lu jage baik2...lu kasi tlim (trim) daun n batang2...pokok ni akan cantek ma.."
"Senang saja...lu kasi cukup matahali ngan air...sudah buleh idup...baja 1 bln sekali lorr.."
Haiyaakk uncle...nnt klu saya sudah beli...saya mesti jage dgn baik ma...tgk la uncle kasi harge pon sgt2 baik loorr...(lg mahal dr handbeg PUMA aku 2)...hehhee

Aku beli pokok ni mse MAHA 2010 kat Serdang. 2 thun sekali mmg MAHA akan mengadakan expo penternakan, peladang n macam2 lagi...aku ni dok pon x jauh dr Serdang, mmg bleh pegi lah...x penah miss pon...sonok gak..byk produk baru buatan m'sia...klu pegi mmg x puas jalan 1 hari...hhuhuu...

Baru je sebln aku beli pokok ni...CIK T (tikus) & CIK BIRD amat berminat ngan pokok aku ni...smpai nk mati diorg kerjakan pokok aku...hampeh betol..mcm x de benda lain diorg nk buat...mm..penyudahnye aku pn bawa la blik kg...nasib baik bakal MIL/FIL sgt pakar dlm hal2 pokok2 nih...pegi bawa ke nursery "Amoi kasi tukar ni pokok dgn pasu lain"...dh tukar, boh baja, boh ubat skit...alhamdulillah pokok aku nih hidup ngan sukahati....ijau n segar kembali...suke aku..


Klu tgk betol2 pokok aku ni...de yg aku x sempat nk buat lagi...
iaitu...jeng..jeng..mentrim pokok aku nih...mmg x sempat..
haiisshh...tp akan cobe dibuat juge..hehee..

0 comments:

Post a Comment