Nino..nino..Nino..

Tuesday, February 1, 2011
21 Jan 2011 aku gerak blik kg utk menemankn mak buat operation..mak de ketumbuhan kat rahim..mesti nk tau kn mcm ne bleh ade ketumbuhan nih..tande2 awal sakit ni ialah senggugut setiap kali period...klu berlarutan cepat2 lah g wat check up...mak aku dh alami sakit ni 4 5 thun lepas...mule2 ingat senggugut biase je...tp last year sakit makin teruk...melarat smpai x leh nk buat kerja...

Aku gerak dr KL jam 10pm selepas selesai smua kerja kat office...smpai kg jam 1.30am..(wif myfiance)...thanks dear coz sntiase dcc.. Jam 6am aku dh bangun bersiap2 n solat subuh utk terus bertolak ke Klinik Yasmin Manjung... Sampai je kt klinik...mak trus admit kat wad Melati...

Sementara tunggu doktor dtg...mak tukar uniform utk operate..akak2 nurse kat citu baik2 belaka...hehehee..jangkaan doktor mak x yah dok wad..maybe lepas operate dh bleh blik...tp aku x yakin...kondisi mak aku 2 x bape baik sgt...mak kurang darah..better dok wad 1 mlm..leh tgk perkembangannye...klu ape2 hal pon senang...org2 yg arif dekat dgn aku...aku ni x penah bermlm kat spital/klinik...ni 1st time...klinik ni ok la...bilik 1st class..sgt cantek, bersih n besar...yg pling pnting de astro/tv...x de la aku bosan sgt...huhuu..

Dlm dok tunggu doktor pakar...de sorg doktor
pelatih dtg dok interview mak...mcm2 die tanye..aku lupe lak name budak 2...nurse dh 2 3 kali check tekanan darah mak aku...mse 1st check darah mak tinggi...maybe nerbes kot..huhuu..almaklumlah 1st time gak nk operate..aku lak sakit perot jer..ulang-alik toilet..maybe salah mkn..(mcm aku lak yg nk operate)

Mak tunjukkn kat doktor pelatih gmbar scan yg de ketumbuhan 2

Lebih kurang dlm pukul 9am doktor masuk utk tgk keadaan mak...doktor amek skit darah mak utk sample...disbbkn mak kurang darah...klinik dh ready stock darah utk mak..tepat jam 10am
mak ditolak masuk dlm bilik bedah...bapak aku lak dh get ready tukar uniform...salah sorg dr ahli kuarge leh masuk...mak nk aku masuk...tp aku ni x tahan sejuk..dh la perot meragam jerk...x leh tahan wooo 3 jam dlm 2...mne bleh sesukati kua masuk..."ko hengat ko de share ke kt klinik ni"..huhuu...(x leh kua masuk bilik bedah coz nk elakkan kuman/virus)...takut berlaku komplikasi sekirenya de kuman...Jam 10.45am bapak aku pon disuruh masuk...

Sblm masuk bilik bedah...doktor briefing mak...muke mak pon mcm takut jer..

Tenangkn diri sblm masuk bilik bedah

Aku dpt bertahan kat klinik x lame pon coz sgt bosan n ngantuk...hehee..dh lame rasenye aku x g jenjalan kat Lumut, Manjung n Sitiawan...aku sempat lah g basuh keta, beli sotong, beli brang keperluan mak, lepak kat jeti Lumut n potong rambut (bkn aku tp chenta hati)...kempunan nk mkn cendol tepi laut...pepg x de lagi rupenye...maybe ptg2 kot...dh puas ronda2, ukur jalan...dlm kul 12 kitorg pon blik klinik...lepak2 dlm wad sambil tgk tv...

Tepat jam 12.50 mak aku pon kua dr bilik bedah...alhamdulillah smuanye berjalan ngan lancar...mak aku dibius 1 bdan...x sedar ape pon mase kua 2..lewat ptg baru lah mak sedar...mak ckp lapar..iye la..sehari smlm mak kena puase sbb nk bedah...doktor still x bg mak mkn lagi...aku just bg mak minum air masak...utk kurangkan kering tekak...ptg 2 smua ahli kuarge ade..mlm lak aku stay tunggu mak...mak muntah2...aku dh risau...doktor ckp 2 effect pd ubat bius..mlm 2 mak demam...selang 1 jam nurse akan check suhu badan n tekanan darah mak..smpai la ke pg..pg 2 keadaan mak ok skit..dh x de muntah2..tp still demam...mak dh bleh minum byk dr smlm...tp x leh mkn lg..doktor ckp klu mak x kentut x leh mkn..hehee..agaknye klu dh kua angin baru lega...

Jam 1pm doktor dtg utk check keadaan mak..everything ok katenye...cume still de demam skit2..mak dh bleh blik...aku, bapak ngan chenta hati uruskan segale benda yg perlu sblm kua...aku pon kemas2 la sgale barang...dh settle smua...kitorg smua gerak blik Lekir....Home Sweet Home...


Dh smpai umah...aku settle kan smue hal2 umah lak...lepak2 n solat...kitorg pn gerak blik...takut jem klu blik lewat...smpai KL kul 7pm

0 comments:

Post a Comment