Kuala Pilah

Monday, March 7, 2011
26.02.2011 aku dijemput kenduri kawen di Kuala Pilah... Asalnye die kwn Chenta Hati aku... so bile kwn DIE, kwn aku gak lah...huhuu..tafsiran sndiri aje...perasan... What ever lah.. Aku slalu dtg umah member aku ni.. bile aku x dtg smpai ditanye2 oleh P.long, Mak Teh n Acik... Aku mmg senang ngan diorg nih... Memula dulu aku dtg havest udang... Family diorg ni ade 3 kolam udang... Bile dh time nk havest (3 bln sekali) diorg akn tepon soh dtg tolong... X cukup ahli nk havest... Mane taknye... Besar kolam dh mcm separuh padang bola.... Tp aku idak le masuk dlm kolam 2... keja aku just tapis-menapis udang jer... Lupe lak... Jadi mandor x bergaji pon ia gak...hahaha.. Udang akan dipilih sblm dijual... udang yg mati n blom cukup tumbesarannye/blom cukup umo diorg x mo amek (pemborong)... yg dijual hanye yg dh cukup dewasa n hidup... sbb cina-cina nih bukak kolam udang yg pancing2 tuh...haruslah amek yg besar/cantek/idup...hehee..

Ok lah..berbalik pd kenduri kawen... adik kwn aku nih yg kawen..tp kwn aku ni x kawen2 lg...dh ade yg baik x mo pulak...memilih agaknye/x de jodoh kot...ape2 pon kite doakan cepat2 lah kawen yer...

Seawal pagi aku dh gerak dr Bangi.... cuace pon sgt baik...cerah je sepanjang perjalanan.. tp umah kenduri lecak abes coz mlm2 ujan...

Gambar ni aku amek sbb de "awan tembus" maybe x seclear yg original



Highway LEKAS Kajang-Seremban
sgt2 nerbes ikut highway ni coz Chenta hati penah excident kat cini... dekat ngan tempat excident arwah Acik Spin

Alhamdulillah aku smpai gak kt tempat kenduri

Antara org kuat majlis... pakcik2 pengantin... sesi merasa ayam.. hehehee


Antara gambar2 yg ade... skit je kan coz aku x terkecuali org pling bz (mcm kenduri family aku lak)...huhuu... almaklum lah adik-beradik pompuan msing2 "terlebih rajin" sudah... hahaha..

Jam 4 ptg slesai majlis... Aku pon meneruskan perjalanan blik kg Chenta Hati.. Segamat, Johor
(Windu kat bakal mertua...hehhe)

0 comments:

Post a Comment